Comunicat oficial del grup de suport Sas Absolució

La defensa d’Adrián Sas interposa un recurs contra la sentència

El passat 24 de febrer va ser presentat el recurs de cassació al Tribunal Suprem de Madrid en contra de la sentència condemnatòria de l’Adrián Sas. El Vilafranquí s’enfronta a una condemna de 3 anys, 6 mesos i 1 dia de presó. Al gener vam presentar un recurs al TSJC, el qual van desestimar.

En aquest últim recurs, hem recalcat que no es va complir la presumpció d’innocència ni la cadena de custòdia de les imatges i vídeos presentats per l’acusació, així com el nostre desacord en considerar un pal de bandera una arma perillosa.

Caldrà esperar temps per saber el posicionament final, ja que és l’últim recurs jurídic perquè la seva condemna sigui ferma. Sabem que no podem confiar en aquesta justícia i molt menys amb la de l’estat feixista on vivim, tot i això, el grup de suport hem volgut utilitzar totes les vies jurídiques possibles, considerant la gravetat de la condemna.
També sabem que en un estat on la democràcia brilla per la seva absència, la solució no vindrà donada de les institucions, però igualment esperem i exigim que aquests partits que s’autodenominen independentistes i demòcrates facin un pas endavant i es posicionin al costat del poble català. Sabem que no ho faran i que l’únic camí que ens queda és la pressió al carrer on sempre hem demostrat que la solidaritat és la nostra millor arma i que només amb aquesta forma de lluita tindrem futur.
No hem d’oblidar que el que fa que la condemna de l’Adrián impliqui el seu ingrés a presó és l’agreujant d’arma perillosa que va presentar la Generalitat, un pal de bandera mai serà una arma perillosa, així ho entén també la defensa.

El TSJC en cap moment es van mirar el recurs presentat de manera objectiva, ja que només es miren l’atestat dels mossos d’esquadra on hem de recordar que un dels mossos que es presenta com acusació i el qual és el que porta el pes d’aquesta, és el Jordi Arasa condemnat a 2 anys i 4 mesos per abusos a manifestants.

Com molt bé va dir fa temps l’Assata Shakur: “Ningú al món, ningú a la història ha aconseguit mai la seva llibertat apel·lant al sentit moral dels seus opressors.

Per això tornem a fer una crida a les mobilitzacions, motius ens sobren!”

Per l’Adrián, pel Hasel, per les companyies del 23-S que volen jutjar per terrorisme, per les més de 4000 represaliades que actualment tenim a Catalunya arran de l’1 d’octubre i pels centenars de preses polítiques que porten anys a les presons del règim i que son exemple de lluita i dignitat, i que ens han ensenyat a resistir dia a dia i no claudicar, és hora que tornem a prendre els carrers i lluitem de forma contundent i organitzada per la llibertat de totes elles. Però a més a més hem de combatre perquè cap persona més sigui represaliada per aquest motiu.

És per això que també ús animem a participar en les mobilitzacions i en les assemblees que estem organitzant des de diferents col·lectius antirepressius i grups de suport, on ens estem organitzant per fer front i tombar les lleis repressives, aquestes lleis que l’estat fa servir per empresonar-nos i inflar-nos a multes.

Així que companyes, ús animem a organitzar-vos, formar-vos políticament i fer front a aquest sistema criminal fins a aconseguir la República popular i l’amnistia total de totes les preses polítiques antifeixistes!

#SEGUEIX ALERTA A INSTAGRAM