Comunicat en suport de les detingudes per defensar la pública

Avui durant el matí els Mossos d’Esquadra han detingut dues persones del Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans (SEPC) del nucli de la UAB a Mataró i a Barcelona, un d’ells també militant d’Arran Mataró. Aquestes detencions estan relacionades amb la lluita que les estudiants han dut a terme per exigir la rebaixa de les taxes universitàries. A banda d’aquestes detencions, quatre militants més del moviment estudiantil han estat citades a les seves respectives viles per a declarar davant d’agents de policia. Després d’hores d’espera per a realitzar les declaracions, les dues persones detingudes han sortit en llibertat amb càrrecs i dues de les quatre persones citades ja han declarat. Les dues citacions restants estant a l’espera de declarar aquesta tarda.
El passat 11 de maig vam sortir al carrer per manifestar-nos per exigir, una vegada més, la baixada de les taxes universitàries, reivindicació estudiantil aprovada pel Parlament de Catalunya a la tardor.
Més de 2000 persones ens vam manifestar després que el Departament d’Interior intentés frenar-nos amb diverses detencions aquella mateixa setmana. Al final del recorregut, davant de la Secretària d’Universitats i Recerca vam acampar per exigir el compliment dels acords.
A la una matinada, després d’obligar a marxar a la premsa perquè no hi hagués gravacions, 300 Mossos d’Esquadra van desallotjar les acampades identificant dins les furgones a una desena fóra de la vista de la resta i agredint les concentrades. El desallotjament es va saldar amb una vintena de manifestants ferides i amb la impunitat habitual dels Mossos.
Amb tot, continuem exigint que la Secretaria d’Universitats i Recerca i el secretari general Arcadi Navarro compleixin amb els acords del parlament autonòmic.
Per una educació pública, popular, catalana, feminista i de qualitat.
Si amb les detencions del maig no ens vam aturar, aquesta vegada tampoc ho aconseguiran.
Convoquem davant les comissaries de Igualada (18h) i Sant Sadurní (20h) com hem fet aquest matí a Mataró per solidaritzar-nos amb les persones citades.
Països Catalans, 25 de juliol de 2017
Alerta Solidària