Agressions, identificacions i retenció de militants de la COS al 1r de Maig a València



Comunicat de l’assemblea de l’Horta de la Coordinadora Obrera Sindical – COS i Alerta Solidària davant les agressions, identificacions i retenció de vàries de les nostres militants al final de la manifestació del 1r de Maig a València.
 

Hui, 1r de Maig de 2025, al final de la manifestació d’enguany a València, quan algunes companyes de la COS i de la resta de l’Esquerra Independentista, així com alguns companys de la Koordinadora de Kol·lectius del Park Alkosa i companyis del bloc autònom de la manifestació, estàvem recollint per anar-nos-en, un cop finalitzada la manifestació, una nombrosa dotació d’antiavalots de la policia nacional espanyola, ha irromput brutalment, entremig de les nostres companyes i companys, amb cops i espentes per tal d’identificar a una de les nostres companyes. El motiu de la intervenció policial: haver cridat durant la manifestació “Vergonya em donaria ser policia”.

Els agents han llençat dos dels companys a terra, un dels quals ha patit un esginç a la monyica pel que ha hagut de ser atès a l’hospital general.  La companya identificada ha estat una estona retinguda i envoltada per diversos antiavalots, que, a més d’identificar-la, li han regirat la bossa i ronyonera que portava. Tot ha acabat amb amenaces racistes contra un company racialitzat del sindicat i amb la identificació d’una altra companya, així com amb tot de comentaris espanyolistes, catalanòfobs i intolerants cap a la companya retinguda. 

Des de la Coordinadora Obrera Sindical i Alerta Solidària, denunciem el que ha estat una actuació abusiva i arbitrària dels agents de la policia espanyola, amb una intencionalitat clara d’amedrentar i coartar el dret de manifestació. I no és la primera vegada. L’Esquerra independentista i el moviment popular venim patint els darrers anys constants abusos en l’exercici del dret de manifestació: filtres i escorcolls a manifestants, identificacions sense motiu, intervenció de plafons i pals de banderes, ordres arbitràries que res tenen a vore amb la seguretat ciutadana sinó amb l’exercici abusiu del càrrec. Exigim responsabilitats a la Delegació del govern espanyol, màxim responsable de la policia espanyola a València, i de les vulneracions del dret fonamental de manifestació.

Volem també agrair a totes les companyes del moviment popular que ens han donat suport en tot moment: a les companyes de la Koordinadora de Kol·lectius del Park Alkosa, a les de l’Ateneu Llibertari del Cabanyal, de l’Assemblea Feminista de València i de Legerin Azadi. Demostrant un cop és que si ens toquen a una en toquen a totes!

Per més que ens identifiquen, amenacen amb multes o ens agredisquen, que tinguen clar que continuarem eixint al carrer, per la independència, el feminisme i el socialisme als Països Catalans. I clar que si, continuarem cridant ben alt “Vergonya em donaria ser policia”.

Perquè si ens toquen a una, ens toquen a totes! 

Ens defensa el sindicat, no la policia! 

#TriemElRoig 

Assemblea de l’Horta – Assemblea territorial del País Valencià 

Coordinadora Obrera Sindical – COS 

sindicat de classe i feminista dels Països Catalans 

horta@sindicatcos.cat

1r de Maig de 2025, València, l’Horta, Països Catalans